Työtapaturmat 2016

1.1.2016 alkaen voimaan tulleen työtapaturma- ja ammattitautilain mukaan jokaisesta työtapaturmavahingosta tulee täyttää tapaturmailmoitus. Ilmoitus tulee tehdä 10 arkipäivän kuluessa siitä, kun työntekijä on ilmoittanut esimiehelleen työtapaturmasta.

Työnantajan ei tarvitse tehdä enää sekä vakuutustodistusta että tapaturmailmoitusta, vaan riittää, että työnantaja täyttää tapaturmailmoituksen ja vahingoittunut työntekijä ilmoittaa hoitolaitoksessa työnantajansa ja tapaturmavakuutusyhtiönsä nimen.

Jos työntekijällä ei ole tietoa vakuutusyhtiöstä, voi hoitolaitos tarkistaa sen Tapaturmavakuutuskeskuksen (TVK) ylläpitämästä vakuutusrekisteristä.

Työterveyshuollolla pitäisi myös olla ennestään tieto työnantajan tapaturmavakuutusyhtiöstä. TVK ylläpitää vakuutusrekisteriä niistä työnantajista, joilla on pakollinen vakuutus työntekijöitään varten.

TVK on nettisivuillaan ilmoittanut, että vakuutusrekisteri käynnistyy vuoden alusta ensin sähköpostipalveluna ja helmikuun alusta puhelinpalveluna.

http://www.tvl.fi/fi/Uutiset/vakuutusrekisterista-tietoja-tyonantajien-pakollisista-tyotapaturma–ja-ammattitautivakuutuksista/

Lähde: Pohjolan uutiskirje 31.12.2015
Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s